24. syyskuuta 2010

Viihdyttäkää mua!

Olen ollut sairaslomalla viikon, sillä kaktus kurkussani muuttui molemminpuoliseksi ja hyvin sitkeäksi korvatulehdukseksi. Näköjään kun lastentauteja (korvatulehduksesta tulee mieleen vain korvatulehduskierteessä olevat lapset) sairastaa ensimmäisen kerran reilusti kolmenkympin paremmalla puolella, niin siitä saa kärsiä sitten kaikkien niiden menneiden vuosien sairastamattomuudenkin edestä. Mutta nyt on sellainen lääkecocktail, että jospa tämä tästä vihdoin helpottaisi.

Olen yleensä erittäin vähän sairaana. Siksi olenkin mielenkiinnolla havainnoinut käyttäytymistäni ja erityisesti sitä millä olen itseäni viihdyttänyt. Pahimpina sairauspäivinä, jolloin ei jaksanut muuta kuin siirtyä sängystä sohvalle ja takaisin sänkyyn, tv toimi viihdyttäjänä. Silmien vetistäessä kun ei pystynyt edes lukemaan. Olen siis tällä viikolla katsonut mm. osan BB-talk showsta, loppuosan jaksosta Muslimielämää TV1:ltä, Oprahia ja naisten alkoholinkäyttöä koskevan dokumentin ja uusinnan yhteydessä alkuosan katsomasta Muslimielämästä. Yhteenveto: suurin osa oli vain jotain ajankuluksi, mutta esim. tuo Muslimielämää oli tavallaan myös mielenkiintoinen, voisin EHKÄ katsoa sitä toistekin. (Mutta ei niin mielenkiintoinen, että tallentaisin sen digiboxille, kuten teen kaikille must-ohjelmille.)

Hiukan tervehdyttyäni siirryin tietysti näppäimistön äärelle. Luin moneen kertaan päivässä kaikki favourite-listaltani löytyvät blogit (no jos ei heti aamupäivällä ollut uutta postausta, niin toiveikkaana tsekkasin iltapäivällä uudestaan, ja ainahan oli mahdollista löytää uusi kommentti ainakin), klikkailin linkitettyihin blogeihin etsimään uusia suosikkeja (ei löytynyt yhtään), surffailin muuten vaan siellä täällä. Facebookissakin kävin tietysti ainakin yhtä usein, vaikka normaalisti kerran päivässä tai parissa riittää minulle hyvin. Sosiaalinen media siis syrjäytti tv:n heti, kun vointi oli hiukan parempi.

Lisäksi olen lukenut monta vanhaa naistenlehteä, esim. kevään muotihan oli tosi kiinnostavaa näin syyskuun lopulla. Opetus: Tiedostin, että minun ei kannattaisi tilata lehtiä, koska en ehdi niitä lukemaan. Paitsi eilen ilmestyneen MeNaiset olen lukenut poikkeuksellisesti jo nyt. Hyvä minä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti